קפיצה לתוכן קפיצה לתפריט הראשי קפיצה לפוטר

דוחות ומחקרי LCA (ניתוח מחזור חיים)

הכירו את הכלי האסטרטגי החדש של צמיחת הארגון שלכם

ה-LCA הוא למעשה מחקר שמטרתו לנתח את כל אחד משלבי החיים של המוצר אותו מייצרת חברה לאורך מחזור החיים שלו – החל משלב יצור חומרי הגלם ועד ועד לסוף חייו בו הוא הופך לפסולת או מתמחזר למוצר חדש. ה-LCA נחשב לכלי הניתוח המקיף ביותר הקיים בתחום הסביבתי, ונותן לנו כלים חיוניים בזיהוי ההשפעות הסביבתיות ומסייע בזיהוי השלבים עם ההשפעה הגדולה ביותר (Hot spot Analysis) וכימות הערכים שלו באופן השוואתי למוצרים אחרים. בחינת המוצר במדדי ה-LCA לוקחת בחשבון את אורך חיי המוצר, האפשרות לשימוש חוזר בחומרי הגלם ובמוצר עצמו, התכלות החומרים המרכיבים את המוצר ועוד.

מדידת ההשפעות הסביבתיות בשיטת LCA המבוססת מדע הפך היום לכלי אסטרטגי לארגונים. מדובר בכלי מהפכני המהווה צורך ברמה הגלובלית לעידוד תהליכי מכירות, חדירה לשווקים, זיהוי תחרותיות, התייעלות פנימית או שלב מקדמי כהכנה למס פחמן. לאחר ביצוע מדוקדק של התהליך, יוכלו מקבלי ההחלטות לזהות מה הדרך הסביבתית והיעילה ביותר לפתח את המוצר שלהם.

כיום, תהליך ה-LCA מעוגן בתקינה הישראלית (ת"י 14040) והבין-לאומית (14040 14025 ISO ,15804 EN), ופרסומו במאגרי מידע השוואתיים מחייב אימות של גורם צד ג' בלתי תלוי. אנחנו ב KVS מבצעים ניתוחי LCA למגוון תחומים שונים, כגון מוצרי בנייה, מוצרי מזון, מוצרי טקסטיל, ייצור יהלומים ועוד.

דילוג לתוכן