קפיצה לתוכן קפיצה לתפריט הראשי קפיצה לפוטר

EPD הצהרה סביבתית מטיפוס III

הוסיפו לסל הכלים שלכם את ה"יהלום" שמשנה את קבלת ההחלטות של לקוחותיכם

הצהרה סביבתית מטיפוס III המבוסס על התקן הבינלאומי ISO 14025, הנקרא גם Environmental Product Declaration, היא למעשה שיטת דיווח אחידה אודות ההשפעות הסביבתיות של מוצרים המסתמכת על ניתוח מחזור החיים LCA. 

בנוסף לתקני ה-LCA וה-EPD, ההצהרה מחייבת התאמה למשפחת המוצרים בקטגוריה שלה ע"י תקן נוסף הנקרא PCR – Product Category Rules, תפקיד ה-PCR הוא לקחת מוצרים מאותה קטגוריה ולוודא ששלבי ה-LCA שנכללים בהצהרה מותאמים לייצור המוצר. לדוגמא בייצור מוצרי חשמל ומוצרי אריזה לגבינות יש תהליך ייצור שונה.

תפקיד ה-EPD הוא לייצר שקיפות אודות ההשפעות הסביבתיות של המוצר, ואחידות בדיווח. בעת ביצוע התהליך, שמים מהנדסי הקיימות של KVS דגש על היקף המחקר, שיטת המדידה והדטא סטים, השקיפות והאחידות אשר מאפשרים ל-EPD לשמש ככלי השוואתי מספרי מדויק ויעיל לארגון.

בהתאם לזאת, ה-EPD משמש כיום ככלי המרכזי לקבלת החלטות אודות מוצרים לאור השפעתם הסביבתית. צרכנים רבים מבקשים הצגת דוחות אלו במסגרת מסע הרכש שלהם, וכן תקנים מאמצים את הדרישה לדוחות כחלק ממאפייני התקן. רוב דוחות ה-EPD מפורסמים בגופי פרסום בינלאומיים כדוגמת International EPD System, וכך זוכים לחשיפה וכניסה ל-Data base של כלי העבודה השוואתיים.

דילוג לתוכן