קפיצה לתוכן קפיצה לתפריט הראשי קפיצה לפוטר

קל לדבר, קשה להפחית

העולם כבר שם, ומה איתכם?

המניע להפחתה עשוי להיות רחב. זה יכול להיות אסטרטגיה להגברת תחרות, חיסכון כספי, הכנה למס פחמן,  להטיב עם כדור הארץ למען ילדיכם. מבחינתינו כל הסיבות חשובות ומיישמות בחשיבה לבניית תכנית הפחתה איכותית שעובדת לארגון ומייצרת עבורו ערך. הרעיון הוא לאפשר לחברה להמשיך לספק את אותם שירותים או מוצרים ובאותה איכות רק פולטות פחות פחמן. 

העולם מתיישר לאיפוס פחמן עד שנת 2050 משמע שב25 שנים הבאות, הדרך לאיפוס פחמני תכלול מדידה וניהול של גורמי הפליטות יחד עם מעבר לחלופות של ייצור דל פחמן. עבור רוב הארגונים, פעולת ההפחתה משמעותיות אינה מה בכך, ונדרשת עבודת מחקר משמעותית בכדי ליישם פתרונות הפחתה איכותיים שלא פוגעים באיכות המוצר. 

הצעד הראשון והחשוב ביותר בכדי לבנות מסלול הפחתה איכותי הוא למדוד את כל מכלולי הפליטות (Scope 1, 2 and 3) באופן המדוייק ביותר. ככל שהמדידה תהיה ספציפית יותר כך פוטנציאל ההפחתה יהיה גדול יותר. 

מתוך מבט אל תהליכים ומהפיכות כלכליות בעבר ניתן להעריך שתחילה המעבר יעשה אל האפשרויות הזמינות והקלות ביותר – החל ממעבר לנורות חסכוניות ומעקב אחר חשבון החשמל, אל כלים וטכנולוגיות המהוות שינויים משמעותיים יותר – כמו החלפת חומרי גלם, צמצום האופן בוא אורזים ומשנעים את המוצר, כלכלה מעגלית ועד שימוש במוצר לקיבוע פחמן. 

מומלץ לבנות תכניות הפחתה המיושרים עם המנגנונים העולמיים או המקומיים. ישנן רמות דיווח שונות לאסטרטגיה מסוג זה דוגמת: ה-SBTi, The Climate Pledge ואף התכנית המקומית של המשרד להגנת הסביבה "שעת אפס". בחירת המסלול קשורה בין היתר לסוג הארגון, לפעילות שלו ולתכניות התפתחות של הארגון בעתיד. בין אם מדובר במנגנון "שעת אפס" של המשרד להגנת הסביבה, ובין אם מדובר ב-'SBTi  עבור כל אחד מהשלבים נבנה יחד את התהליך הנכון עבור החברה שלך, מתוך הסתכלות על הצרכים, משאבים, תהליכים ותקנים הרלוונטיים לסקטור בו החברה פועלת. היועצים האסטרטגיים של KVS מתמצאים בנעשה בתחום ההפחתה והאיפוס הפחמני ודואגים לעדכן ולחדש את האסטרטגיה שלך כדי שתעמוד בקדמה העולמית.

דילוג לתוכן