קפיצה לתוכן קפיצה לתפריט הראשי קפיצה לפוטר

מידול אנרגטי לפי ת"י 5282

תכנון אנרגטי אשר תסייע לכם לעמוד בתקנים ולצרכני הקצה שלכם לחסוך חשמל

מידול והתייעלות אנרגטית פאסיבית הינם שם כולל לפעולות אשר נוקטים לאורך תכנון הפרויקט על מנת להפחית את צריכת האנרגיה של המבנה מבלי להוריד את רמת החיים של משתמשי המבנה ואף חשוב לא פחות, בעמידה בדרישות הקמת המבנה בהתאם לתכנון הרצוי. האנרגיה אותה אנו צורכים מתבטאת בחשבון החשמל שאנו מקבלים לעיתים קרובות.

תקן 5282 קובע את המתודולוגיה לתכנון פאסיבי איכותי ויעיל אנרגטית. משמע הביצועים של המבנה המאפשרים לשוהים בתוכו לצרוך פחות אנרגיה עבור הצרכים השונים של המבנה. המטרה היא לאפשר נוחות אקלימית פאסיבית מרבית ובכך לחסוך באופן ישיר בחשבון החשמל של דיירי המבנה. חיסכון בחשמל מתבטא בצמצום כמות פליטות פחמן דו חמצני, כך שהמידול האנרגטי משמש ככלי מרכזי להפחתת פליטות גזי חממה בשלבי השימוש ותפעול המבנה. 

השאיפה היא לבנות מבנים שיתפקדו למעלה מ – 80 שנה, כך שכל פעולה אינטליגנטית ויעילה שנעשית בשלבי התכנון הפאסיבי של המבנה, תשפיע באופן ישיר על צריכת החשמל של המבנה ב – 80 שנים הקרובות, כך שכל חיסכון הוא משמעותי.

אופן הצגת הביצועים נערך ב – KW למ"ר, אך בכדי לפשט את הדברים ת"י 5282 מבקש להציג את הביצועים האנרגטיים הפאסיביים של המבנה בשיטה של "דירוג אנרגטי" עם דירוגים מ -F ציון נכשל, ועד A+ מבנה מצטיין.

אדריכלי הקיימות של KVS בונים עבורכם אסטרטגיית התייעלות אנרגטית אשר תסייע לצרכני הנדל"ן שלכם להפחית בחשבונות החודשייםעל ידי שילוב פתרונות מגוונים, יצירתיים וטכנולוגים תוך כדי שיקולי עלות תועלת והחזר השקעה.

דילוג לתוכן